Elk bedrijf doet aan marketing, dit hoort bij een normale bedrijfsvoering. Het internet is belangrijker geworden in het dagelijks leven, maar veel bedrijven hebben nog moeite met internetmarketing. Social media gebruiken is dan vaak al helemaal een stap te ver. Ze weten dat ze aanwezig moeten zijn maar hebben geen idee wat hun strategie is.

Klant centraal
Social media is veel meer dan een leuke marketingtool. Het kan gebruikt worden om met de klant in contact te komen, te vragen wat deze wil en waar deze naar op zoek is. Het gaat om de interactie tussen bedrijf en klant en klanten onderling. Social media is ook belangrijk om te horen wat men vindt van een bedrijf. Klanten vertellen altijd over hun ervaring en doen dit nu op het internet via reviews, Twitter en Facebook. Het bedrijf kan nu dit gesprek volgen en zelfs meedoen in het gesprek.

Als een bedrijf echt geïnteresseerd is in de interactie en de dialoog met de klant, dan kan dit de omzet verhogen. Dit is een langdurig proces, maar niet per se een kostbaar proces. Het gaat vooral om luisteren naar de klant. Deze is graag bereid te vertellen wat niet goed is aan een product of aan de dienstverlening, omdat de klant hier ook bij gebaat is.

Doel
Deze website wil organisaties helpen de dialoog met de klant aan te gaan en zo helpen de omzet te verhogen. Social media is wel nieuw, maar luisteren naar de klant is altijd goed geweest voor een organisatie.

Deze website helpt bij het leren hoe social media gebruikt kan worden op een manier die past bij de organisatiestrategie en de doelstellingen van de organisatie. Hierbij wordt ook ingegaan op wat het oplevert, de Return of Investment (ROI) en of een bedrijf klaar is voor de dialoog qua bedrijfsvoering.
De website zal ook adviseren waar verdere informatie gevonden kan worden. Dit kan gaan om boeken, blogs, e-boeken, podcasts, video’s of webinars. Op het internet is een schat aan informatie te vinden, veelal gratis en vaak van hoge kwaliteit. Het probleem is alleen waar kun je het vinden en hoe kan je beoordelen of het goed is. Deze website kan je helpen een weg door het doolhof te vinden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *