Het IAM’11 evenement was 15 en 16 juni. Ik ben 15 juni geweest en heb daar veel interessante zaken gezien die ik graag wil delen.
Bij opening was een presentatie van Evident met de titel over slimme vossen en trouwe honden (slides) interessant. Aan de hand van 2 cases werd een verhaal verteld over hoe men tot de campagnes is gekomen en wat de resultaten waren. De eerste case ging over volgdevos.nl van Staatsbosbeheer. De tweede case ging over Royal Canin en hun advies voor honden- en kattenbezitters, de petadvisor. Het gebruik van Twitter en Youtube zorgden bij Staatsbeheer voor een onverwacht groot succes.
De andere presentaties waar ik heen ben geweest, waren:
- Customer experience in het digitale tijdperk
- Hoe zet je social media in om van een zoeker een boeker te maken
- Link building anno 2011
- Social media ROI
- De juiste luisterstrategie voor merken met Social Marketing asperaties
Klik de links hierboven voor de slides. Ik zal de zaken die me opgevallen zijn bij deze presentaties in latere posts bespreken.
Ook de stands hadden interessante informatie. Zo was een Social CRM for Dummies te verkrijgen bij Emailvision heet nu Smartfocus. Zij waren niet de enige emailserviceprovider die aanwezig waren, ook Blinker en Tribal. De volgende aandachtsgebieden waren o.a. bij de stands:
- Social Media monitoring was met Tracebuzz en FinchLine vertegenwoordigd.
- Linkbuilding en Traffic was met Traffic Builders, ZeO en Onetomarket vertegenwoordigd.
- Branded games was door Jaludo vertegenwoordigd.
Een bijzonder interessant product was van Procurios, namelijk het Social CMS. Een webbased combinatie van CRM en CMS functionaliteit. Dit product was gratis, onder de voorwaarde dat je met een van hun reclamebureau-partners in zee gaat. De basisversie is gratis en pas als je meer diensten wilt, dan zal betaald moeten worden.
Lunchen kan ook leuk zijn, zo kwam ik in gesprek met iemand van Symbaloo die een erg interessant product hebben, waarover in een volgende post meer.