In het nieuwe jaarlijkse rapport naar social media gebruik door marketing professionals heeft Social Examiner bloot gelegd waar de bedrijfstak mee worstelt. Het 42 pagina’s tellende rapport “2012 Social Media Marketing Industry Report, How marketers are using social media to growth their business” behandelt verschillende onderwerpen maar de 10 vragen waar social media professionals mee worstelen is toch wel opvallend.
Top 10 Social Media vragen die marketeers beantwoord willen hebben
Het rapport stelde de vraag welke vraag op het gebied van social media wil je beantwoord hebben? Uit de meer dan 2700 antwoorden werden de volgende 10 vragen gegroepeerd.
- Hoe meet ik het effect van social media marketing op het resultaat van mijn bedrijf?
- Hoe vind ik mijn doelgroeg met social media?
- Wat zijn de beste manieren om met mijn publiek te betrekken?
- Hoe verkoop ik met social media?
- Hoe zou ik het best mijn tijd besteden om het maximale uit social media te halen?
- Hoe creeër ik een social media strategie?
- Welke social media tactieken zijn het meest effectief?
- Wat zijn de beste social media management tools?
- Hoe gebruik ik de verschillende social media platformen?
- Hoe selecteer ik het juiste social media platform voor mijn bedrijf?
Het is duidelijk dat dit de vragen zijn die te maken hebben met een goede social media strategie, waarbij aandacht besteed moet worden aan meten, doelgroep bereiken, publiek betrekken, verkoop, efficiënt tijd investeren, tactieken, tools, platformen en monitoring.
Voor het volledige rapport ga naar “2012 Social Media Marketing Industry Report, How marketers are using social media to growth their business”